Strategie pro nezačlenění. K vašemu svobodnému užití.

Diplomová práce, Akademie výtvarných umění v Praze

Jakub Valenta

RSS

Strategie: Dělat práci nejasného rozsahu

Ovlivňuji ostatní.
Dopad zůstává neznámý.
Označuji jej za to jediné podstatné.

Přesvědčoval jsem J., že to video zobrazuje České středohoří.

Dělám vše pro to, aby mě měla ráda.

Chtěl jsem, aby pochopil, že vojenská operace proti převozníkům\
migrantů není dobrá strategie.

Snažil jsem se V. vnuknout myšlenku, aby rozšířil svůj plán půjčovny\
o další dílny.

Upozorňoval jsem spolužáky, že ta práce je nepůvodní.

Obhajoval jsem u oponenta nejednotné nadpisy jednotlivých strategií.

Nabídnul jsem A. svojí webkameru. Chci, aby ji použil.

Doporučoval jsem kurátorovi výstavy, jak nainstalovat mojí práci.

Ukázal jsem V., jak by mohl pouštět video ze svého počítače.

Nechtěl jsem zvát profesora na naší akci.

Strategie: Vymazat se

Ptal jsem se přátel, jestli by dokázali vymazat
všechny fotografie, na kterých jsem.

Klidně, mam to udělat hned?

Jo, ale nevim, kde všude jsou.

Jo, pokud uděláš to samý s mejma.

Asi jen takový, na kterejch seš jenom ty.

Jo, ale ne ty, co se mi fakt líbí.

Asi jo, ale nemam na to teď čas.

Jen bych tě na nich začernil.

Musel by existovat nějakej tool, kterej by je dokázal všechny najít a zničit.

Ne.

Asi žádný nemam.

Strategie: Být neprodejný

Tuto práci smíte ukrást.

Plakát je v rozích připevněn hřebíčky. Po jejich vytažení jej lze\
snadno srolovat.

Zaměstnance galerie jsem instruoval, aby vám nebránili.

Strategie: Zdiskreditovat se

Posbíral jsem vše diskreditující,
co si ostatní pamatují, že jsem kdy udělal.
Diskreditujícím zůstává nyní jen to, co zde chybí.

Mám hrozný rukopis.

Držím spolužáka ošklivě pod krkem.

Lovím desetikorunu z lustru.

Učitelce: Děje se tu hovno!

Píšu hloupou povídku ,,Nebánky, Peklánky``.

Vysmívám se obětem 9/11.

Ukazuji penis.

Píšu oplzlou zprávu spolužačce. Je z toho nešťastná.

Dávam učiteli do vodní dýmky marihuanu.

Dělám si rasistickou legraci.

Zvracím.

Miluji spolužačku.

Propadám z matematiky.

Dělám něco divného zamilovaného na Jiřího z Poděbrad.

Dělám něco, co mi odmítají zpětně prozradit, protože mají limity.

Lehám si na návštěvu, která spí na gauči.

Šňupu drogy.

Už se mnou MDMA nic nedělá, chci 2CB.

Považuji umění, které se nevejde na flashku, za podezřelé.

Házím v Osvětimi vzteky papíry.

Mám nechutný knírek.

Strategie: Pracovat s tím, co už proběhlo

Vytáhnul jsem z minulosti
letošní spory na Akademii
a vrátil je zpět jako umění.

Tomáš Vaněk – Rozhodnutí rektora AVU ve věci výběrových řízení (text, 2015)

Kolektiv INTM1 – Vivat Knížák (akryl na papíře, 2015)

Kolektiv INTM1 – AVU bez Knížáka je jako ženská bez ptáka (akryl na papíře, 2015)

Kolektiv INTM1 – Taiči si vyfajči (akryl na papíře, 2015)

Kolektiv INTM1 – Bez názvu – Ku Klux Klan píča\
(akryl na papíře, 2015)

Hana Šauerová – AVU v konkurzu (text, 2015)

Vladan Kolář – Směřování Akademie výtvarných umění v Praze (text, 2015)

Michal Blažek – Na AVU kradou všichni (text, 2015)

Vladan Kolář – Studenti AVU si přejí profesora Milana Knížáka do čela Ateliéru intermediální tvorby na AVU (text, 2015)

Hana Šauerová – Můj dva roky starý článek o situaci na AVU!!!!!! (text, 2015)

ČTK – Knížákovi žáci se bouří. Nechtějí jeho odchod z pozice vedoucího ateliéru (text, 2015)

Vladan Kolář – Tisková zpráva Intermediální školy prof. Milana Knížáka (text, 2015)

Stanislav Dvořák – Knížák skončí jako vedoucí ateliéru na AVU (text, 2015)

Lukáš Hoffman – Nestojím o nenávistnou kampaň na AVU (text, 2015)

Markéta Adamcová – Keep calm and chill out\
(digitální obraz, 2015)

Šárka Koudelová – Zkuste prosím napsat aspoň jednu větu bez vykřičníku. Děkuji. (text, 2015)

Václav Hnátek – Vraťte nám Knížáka, žádají studenti. Vedení školy nabídlo kompromis (text, 2015)

Hana Šauerová – Nová totalita (text, 2015)

dkr – Knížák promluvil v rádiu o svých problémech na AVU. A takto pochválil Klause a zkritizoval Zemana (text, 2015)

Vilém Balej – Obrázek na uklidněnou (digitální obraz, 2015)

Milan Mikulaštík – Stav založený na zdrženlivosti a pokoře je nadějí netendenčního výtvarného umění (fotografie, 2015)

Kateřina Kučerová – Jo a… už toho všichni nechte (text, 2015)

Tomáš Kajánek, Tomáš Džadoň, Magdalena Kwiatkowska, Jindřich Zeithamml – Pojídání prohlášení rektora AVU (performance, 2015)

Tomáš Džadoň – Apokalypsa na AVU nabrala stredoškoský charakter (video, 2015)

Pedagogický sbor AVU – Hodnocení studentských prací za zimní semestr (happening, 2015)

Kolektiv INTM1 – Ulička hamby I. – pro pedagogy (performance, 2015)

Studenti INTM1 – Zakrytí klauzurních prací (objekt, igelit, 2015)

Kolektiv INTM1 – Ulička hamby II. – pro hosty zasedání senátu (performance, 2015)

Akademický senát AVU a hosté – Zasedání (happening, 2015)

Milan Knížák – Hejnu klupáků (text, 2015)

Monty Python a LPJT Válka – Tomáš Vaněk jako Archimédés, knížákovci jako němečtí filosofové: protestují (video, 2015)

Milan Perič – Uran aneb ke konkurzům na AVU (text, 2015)

Jan H. Vitvar – Akademie bez Knížáka (text, 2015)

Vladan Kolář – Směřování Akademie výtvarných umění v Praze a ,,funkce tradice`` (text, 2015)

Kolektiv INTM1 – Hledá se Milena (digitální tisk, 2015)

Ivan Vosecký – Třetí kolo konkursů na AVU (text, 2015)

Michal Blažek – Rychlokurz na AVU (text, 2015)

Milan Knížák a Tomáš Kajánek – Někdy se stane, že škola má prostě chuť se zakonzervovat (text, 1993)

Akademický senát AVU a hosté – Mimořádné zasedání (happening, 2015)

Petr Mlynář – Současná situace na AVU a ekonomika AVU\
(text, 2015)

Ondřej Doskočil – Stojíme za rektorem AVU Tomášem Vaňkem (text, 2015)

Jana Šárová – Tady je to jak v Blesku (text, 2015)

Milan Knížák a Vít Máslo – Zpráva o průběhu konkursů\
(text, 1990)

Michal Blažek – Sochaři a malíři, vaše obory jsou v ohrožení!\
(text, 2015)

Tomáš Pospiszyl a hosté – Setkání akademické obce AVU (happening, 2015)

Martin Kyrych – Záznam ze setkání akademické obce\
(video, 2015)

Jiří Sopko – Já když slyšim slovo umělec, chce se mi zvracet (audio, 2015)

Miroslav Mařenec – Na okraj současného dění na AVU\
(text, 2015)

Hana Šauerová – Umění býti hipsterem (text, 2015)

ISIL a Martin Kyrych – Destroying Mosul’s museum\
(video performance, 2015)'

Strategie: Dělat totéž znovu

Chci vyvolávat znovu stejné diskuse.

Přestěhoval jsem se do nového domu,

kde je na dveřích stejně jako v mém domě předchozím,

cedule ,,zamykejte dveře``.

Předtím jsem je nezamykal, až došel spor tak daleko,

že jsme všichni museli najít konsenzus.

Teď je opět nezamykám.

Strategie: Nenarušovat realitu

Vše, co jsem kdy udělal,
se stalo součástí skutečnosti.

Od teď, když se někomu představuji, lžu.

Strategie: Předat reklamě

Věnuji se jen tomu, co je nezábavné,
nepoučné a nevyzývá k přemýšlení.

Nepracuji s obrazem, s barvou, s tvarem, s materiálem, s látkou, se zvukem, se světlem, se dnem a nocí, s rámování, s geometrií, se spánkem, se tmou, s fotografií, s videem, s myšlenkami, s nápady, s teoriemi, s filosofií, s matematikou, s množstvím, s rozměry, s nesmysly, s lidmi, s city, s lhostejností, s teplotou, s nahotou, s objevováním, s růstem, se změnou, se situacemi, s diskusí, s rozhovory, s písmem, s pohybem, se zpovědí, s vírou, s penězi, s ekonomií, s politikou, se společností, s tlakem, s televizí, s rádiem, s elektřinou, se silou, s přenosem, s poštou, se sportem, s tělem, s láskou, se smrtí, s manipulací, s ohněm, s rodinou, s drogami, s rychlostí, se směrem, s informací, s přehledem, se statistikou, s prostorem, s architekturou, s přírodou, se zvířaty, se zemí, se vzduchem, s vodou, s vědou, s vesmírem, s efekty, se zmarem, s podvodníky, s chudobou, s bohatstvím, s auty, s technikou, se stroji, s válkou, s pokusy, s násilím, s prací, s činy, s volbou, s prázdnotou, s krádeží, s nalézáním, s pravdou, se lží, s opuštěním, s vyhazováním, s budoucností, s pamětí, s časem, s kopií, s opakováním, s totožností, s podobností, s náhodou, s historií, se zradou, s osobnostmi, s hrdiny, s literaturou, s návody, se seznamy, se hrami, s malíři, s uměním, se sebou, s někým, s paradoxy, s nudou.

Strategie: Vyjadřovat se pouze tím, co jsem nezamýšlel